En spännande Lucia

Dagen började som alla de andra. Vakna vid 6 o äter lite frukost.
När kl var 16,00 närmade det sig middagsadax o vi gick till Praia Shoppning med barnen. Det tar ca: 30 min att gå dit o vi åt en buffe som var kanon god. Efter detta lite glass, en pudding, en öl mm så skulle vi gå en bara runt hörnet och kolla om de hade barnmadrasser efter ca: 30 min promenad var vi framme o de hade givetvis inga madrasser till barn.
Då var det bara att vända o gå hela vägen tillbaka. När vi kom till Praia Shopning igen skulle vi kolla på löpparskor eller träningsskor till mig. Kom in o Madde fick se en salong som hade maniyr o pedikyr. Det kostade bara 15 real/st. ( ca: 65 kr). Madde gjorde pedikyr och jag båda två, alla barn var med. Kevin satt i vagnen o Madde hade fötterna i vattnet. Så tog de loss Kevin från vagnen o han var på golvet, över allt o när man minst anade så hade han släng mobilen i fotvattnet. Det var inte Madde´s mobil utan henne´s som gjorde Pedikyren. Hon var mindre glad....
När Madde o jag var klara så skulle jag betala o räkning slutade på 195 Real 150 real för hennes telefon oxå. Både jag o Madde sa att vi inte ville betala den för det var inte vårat fel. Vi släppte inte loss honom o varför har man en helt ny telefon brevid sig på en stol när man håller på med vatten. Iallafall inte om man tjänar minimilönen på 450 Real/månad. Madde sa: skall vi betala behandlingen o gå. Nej det gör vi inte o vips så var det 5 vakter utanför affären. Lite roligt att se deras minner när det såg 2 småbarnsmammor som inte gjorde något mer än att vänta. Vips så var de borta igen.:)
Det slutade med att de kom överens o hon betalade 100 Real till henne o alla var nöjda o glada.
Hon såg ganska ledsen ut, hon kanske hade jobba länge för att kunna köpa telefonen.

Sen bar det hem UTAN skor till mig. Energin var liksom slut på både oss o barnen. Barnen var jätte duktiga.

Snipp snapp snut så var sagan slut!!

En minnesvärd lucia

Kram Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

2010-12-14 @ 22:22:21
Postat av: Malin

2010-12-14 @ 22:22:41
Postat av: Anonym

Vet inte vad som händer.....nu kommer det lite text iaf ;)

Vilken trevlig Lucia kväll ni hade, systrarna Grytfors ser till att det händer lite i värmen ;) Ni e för söta.....bra att ni stod på er, tycker Madde fick betala för mkt iaf. Skulle själv inte komma på tanken att sätta mig och göra manikyr eller pedikyr med barn i närheten, men vad gör man inte för att bli lite fin. Lite mer bilder tack, kanske även på Pernillas fina naglar ;) Puss

2010-12-14 @ 22:25:23
Postat av: Linda

Åh ni myser i värmen er a fuskisar här är det -15 graderbrrr Julmaten står dukad på bordet, tack förresten för det underbara julkortet på mail..!

Önskar er alla en riktigt Gid Jul & Gott Nytt år!

2010-12-24 @ 16:51:19
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0